YANG DATANG MELAWAT:

Hye Semua!!

Hye Semua!!
Cik Eyla Sulaiman
My photo
Semanggol, Perak, Malaysia
Assalammualaikum kpd smua.. slmt brkenalan.. n pd yg sudi mengikuti blog ak nie thanx a lot ya.... pd yg ske follow, pd yg xsuke jgn la follow oke... (:
MASIHKAH ADA CINTA

Klik link dibawah untuk baca Novel :
Powered by Blogger.

Saturday, October 22, 2011

Penyesalan Yang Tidak Berkesudahan

| U J I A N | YG | M E N D A T A N G |

Satu persatu masalah yang menimpa aku sejak akhir - akhir nie.... Tak tahu nak luahkan pada siapa.. hanya pada entry nie lah aku mengadu  dan semestinya pada Allah s.w.t yang maha mengetahui... Setiap satu ujian dari Allah itu pasti ada hikmah di kemudian harinya.... Tapi disaat ini, aku rasakan macam dah tak tertanggung akan kesengsaraan ini.... Sedangkan aku tahu diluar sana dan orang di sekeliling aku  lebih menderita..... Nikmat yang diberi satu persatu ditarik oleh Allah... Atas kealpaan dan kesilapan serta keegoan sendiri.... Ya Tuhan... Ampunkan lah hambamu yang terlalu kerdil ini..... Bahagia yang dimiliki yang diharapkan akan kekal hingga ke akhir hayat, namun atas  kesalahan dan keyakinan yang terlalu tinggi sehingga tak sedar telah melukakan hati insan yang sangat dicintai.... yang akhirnya  meninggalkan penyesalan yang tak sudah.... Namun hikmah disebalik perpisahan yang Allah s.w.t aturkan itu, adalah untuk memberi peluang kepada insan yang tak dapat aku beri kebahagiaan untuk mengecap erti bahagia disamping insan lain yang mungkin telah ditakdirkan  buatnya dan yang pasti mampu membahagiakannya... .... Jujur hingga ke saat ini aku masih tak dapat menerima perpisahan yang terjadi  namun aku tetap mendoakan akan kebahagiaan dan kesejahteraan insan yang pernah memberi sinar bahagia dalam kehidupan aku yang lalu...... Hanya itu yang mampu aku lakukan bagi menebus segala kesalahan aku padanya...... Namun.... andai diberi peluang, aku teringin  sangat untuk memohon maaf secara bersemuka dengannya..... Mungkin sebab tak mendapat kemaafan darinya, aku terlalu sengsara dengan rasa menyesal yang menebal didalam hati ini... Sungguh aku terlalu sengsara dengan perasaan bersalah ini..... Mungkin selepas mendapat kemaafan yang ikhlas darinya, hati ini mampu untuk tenang....... Ya Allah.... Kau berikanlah kekuatan kepada ku untuk menghadapi perasaan ini..... Walau 3 tahun dah berlalu, namun perasaan bersalah itu tetap menebal di dalam hati ini....... Hingga satu tahap aku rasakan tak terbendung lagi untuk menahan perasaan kesal ini....  Hanya air mata yang mampu mengalir untuk menggambarkan betapa kesalnya aku..... Rasa bersalah padanya juga pada mak dan abah..... mak dan abah terlalu sayang dan senang dengan kehadiran dia dalam keluarga kami... tapi.... aku dah memisahkan mereka dari dia.... Ya Allah..... betapa bersalahnya aku pada mereka - mereka yang menyayangiku..... Kenapa aku xmampu untuk menyayangi mereka sebanyak mana mereka menyayangiku??? kenapa hatiku terlalu keras??? terlalu yakin bahawa aku mampu meneruskan kehidupan ini walau tanpa mereka disisi???? memang aku mampu... tapi keadaan macam ini lah yang harus aku lalui.... hidup dalam keadaan yang penuh penyesalan dan keseorangan.....

Entah sampai bila lagi aku mampu untuk menanggung semua ini..... kesihatan aku dalam beberapa hari ini pun sangat-sangat membimbangkan.... Pelbagai kemungkinan yang aku jangkakan..... Untuk buat check up di hospital, aku takut untuk berdepan dengan keputusan yang bakal doktor beritahu... tapi... berteka teki macam ni lebih membuatkan aku sengsara.......Ya Allah... apakah sebenarnya penyakit yang aku hidapi.... Tak sanggup lagi rasanya untuk menyusahkan ahli keluarga aku..... Ya Allah... berilah peluang kepadaku untuk menebus segala kesalahan ku didunia ini terlebih dahulu.....


No comments:

Post a Comment


Eagle Ranch, Negeri Sembilan

Kluang, Johor

Kluang, Johor
Kahwen Kak Lynn

~True Friends~


Chenta Pic Nie ^__^