YANG DATANG MELAWAT:

Hye Semua!!

Hye Semua!!
Cik Eyla Sulaiman
My photo
Semanggol, Perak, Malaysia
Assalammualaikum kpd smua.. slmt brkenalan.. n pd yg sudi mengikuti blog ak nie thanx a lot ya.... pd yg ske follow, pd yg xsuke jgn la follow oke... (:
MASIHKAH ADA CINTA

Klik link dibawah untuk baca Novel :
Powered by Blogger.

Saturday, October 22, 2011

Mungkin Ini Sudah Cukup

CUKUPLAH AKU MENCINTAI DALAM DIAM ♥

Kalau kita sukakan seseorang,
jangan berita
hu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )



Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga

Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Al Baqarah : 216 )


Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)


If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way



“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.” 
(HR. Al-Hakim)

HZ COPYPASTE FROM ALLAHSEEKER.BLOGSPOT.COM

Penyesalan Yang Tidak Berkesudahan

| U J I A N | YG | M E N D A T A N G |

Satu persatu masalah yang menimpa aku sejak akhir - akhir nie.... Tak tahu nak luahkan pada siapa.. hanya pada entry nie lah aku mengadu  dan semestinya pada Allah s.w.t yang maha mengetahui... Setiap satu ujian dari Allah itu pasti ada hikmah di kemudian harinya.... Tapi disaat ini, aku rasakan macam dah tak tertanggung akan kesengsaraan ini.... Sedangkan aku tahu diluar sana dan orang di sekeliling aku  lebih menderita..... Nikmat yang diberi satu persatu ditarik oleh Allah... Atas kealpaan dan kesilapan serta keegoan sendiri.... Ya Tuhan... Ampunkan lah hambamu yang terlalu kerdil ini..... Bahagia yang dimiliki yang diharapkan akan kekal hingga ke akhir hayat, namun atas  kesalahan dan keyakinan yang terlalu tinggi sehingga tak sedar telah melukakan hati insan yang sangat dicintai.... yang akhirnya  meninggalkan penyesalan yang tak sudah.... Namun hikmah disebalik perpisahan yang Allah s.w.t aturkan itu, adalah untuk memberi peluang kepada insan yang tak dapat aku beri kebahagiaan untuk mengecap erti bahagia disamping insan lain yang mungkin telah ditakdirkan  buatnya dan yang pasti mampu membahagiakannya... .... Jujur hingga ke saat ini aku masih tak dapat menerima perpisahan yang terjadi  namun aku tetap mendoakan akan kebahagiaan dan kesejahteraan insan yang pernah memberi sinar bahagia dalam kehidupan aku yang lalu...... Hanya itu yang mampu aku lakukan bagi menebus segala kesalahan aku padanya...... Namun.... andai diberi peluang, aku teringin  sangat untuk memohon maaf secara bersemuka dengannya..... Mungkin sebab tak mendapat kemaafan darinya, aku terlalu sengsara dengan rasa menyesal yang menebal didalam hati ini... Sungguh aku terlalu sengsara dengan perasaan bersalah ini..... Mungkin selepas mendapat kemaafan yang ikhlas darinya, hati ini mampu untuk tenang....... Ya Allah.... Kau berikanlah kekuatan kepada ku untuk menghadapi perasaan ini..... Walau 3 tahun dah berlalu, namun perasaan bersalah itu tetap menebal di dalam hati ini....... Hingga satu tahap aku rasakan tak terbendung lagi untuk menahan perasaan kesal ini....  Hanya air mata yang mampu mengalir untuk menggambarkan betapa kesalnya aku..... Rasa bersalah padanya juga pada mak dan abah..... mak dan abah terlalu sayang dan senang dengan kehadiran dia dalam keluarga kami... tapi.... aku dah memisahkan mereka dari dia.... Ya Allah..... betapa bersalahnya aku pada mereka - mereka yang menyayangiku..... Kenapa aku xmampu untuk menyayangi mereka sebanyak mana mereka menyayangiku??? kenapa hatiku terlalu keras??? terlalu yakin bahawa aku mampu meneruskan kehidupan ini walau tanpa mereka disisi???? memang aku mampu... tapi keadaan macam ini lah yang harus aku lalui.... hidup dalam keadaan yang penuh penyesalan dan keseorangan.....

Entah sampai bila lagi aku mampu untuk menanggung semua ini..... kesihatan aku dalam beberapa hari ini pun sangat-sangat membimbangkan.... Pelbagai kemungkinan yang aku jangkakan..... Untuk buat check up di hospital, aku takut untuk berdepan dengan keputusan yang bakal doktor beritahu... tapi... berteka teki macam ni lebih membuatkan aku sengsara.......Ya Allah... apakah sebenarnya penyakit yang aku hidapi.... Tak sanggup lagi rasanya untuk menyusahkan ahli keluarga aku..... Ya Allah... berilah peluang kepadaku untuk menebus segala kesalahan ku didunia ini terlebih dahulu.....


Alhamdulillah

| Dah tercapai niat di hati |

Syukur tak terkira dapat jugak beli hp yg diidam2kan.... Sonok lah tue kan.....

Senyum lebar je die kannnnn....
Macam nie :
( ^____________________________^ )
eh.. dh ckup lebar ke tue????

Cukup. Lah. Tue.

Jangan nk senyum lebar sgt k....

P/s : Hp canggih2 nie mkn bateri ke hape?
cpt btl low... ish... nk kena usung ke sana sini charger n usb cable tue.... 

Eagle Ranch, Negeri Sembilan

Kluang, Johor

Kluang, Johor
Kahwen Kak Lynn

~True Friends~


Chenta Pic Nie ^__^